It's about a girl who gets turned into a swan and she needs love to break the spell, but her prince falls for the wrong girl so she kills herself

Eftersom Oscarsgalan äger rum ikväll så har jag och Dexter (aka Jessica) betat av de filmer i de största nomineringskategorierna för att peppa inför ikväll. Vi tvingade även med Bea på bio för att se True Grit också.

Fredag:
* Rabbit Hole (Nicole Kidman och Aaron Eckhart spelar ett par som har förlorat sitt barn och man får följa deras sorgarbete efteråt. Jag älskar att den inte var så förutsägbar och att känslorna var trovärdiga. Väldigt fin film som lämnar en med lite ljus i hjärtat trots ett tungt ämne)
* True Grit (Bio) (Jag blev sjukt imponerad av den här filmen. Den var helt fantastisk! En 14-årig tjej (spelad av fantastiska Hailee Steinfeld) får hjälp av en försupen sheriff [Jeff Bridges] för att leta reda på hennes fars mördare. Jeff Bridges levererade en skön personlighet till en underbar karaktär och jag har för första gången i mitt liv förstått mig på Matt Damon. Har alltid hatat honom. Av hela mitt hjärta. Men helvete var han Caesrade sönder här alltså. Underbart.)
* The Kids Are All Right (Ett lesbiskt par [Annette Benning och Julianne Moore] har två barn som båda har blivit till genom spermadonation från samma pappa. När barnen letar reda på pappan [Mark Ruffalo] blir allt kaos med en mamma som har kontrollbehov och en annan som lever lite som hon vill. Galet fin film, fint sätt att ta upp frågor kring föräldraskap och blodsband)



Lördag:
* Animal Kingdom (Joshs mamma dör av en heroinöverdos och han flyttar hem till sin mormor och hans tre morbröder. Brutaliteten och spänningen stiger hela tiden men kommer aldrig riktigt ut. Lite seg men annars bra)
* Blue Valentine (Ryan Gosling och Michelle Williams [som jag har stora problem med] spelar ett gift par som man för följa, dels i nutid och dels i flashbacks som överlappar varandra. Fint skådespeleri, men jag tyckte att den var lite ologisk. Men å andra sidan är känslor sjukt ologiska)
* The Fighter (Baserat på den samma historien om Micky Ward [Mark Wahlberg <3] som med hjälp av sin bror Dicky [Christian Bale] tränar för att vinna en titel i boxning. Filmen i sig tyckte jag var riktigt bra, men inte fantastisk. Dock var Christian Bales insats som instabil crackberoende broder underbart)
* Black Swan (FY FAN VAD JÄVLA BRA DEN HÄR FILMEN VAR! Jag var beredd på att bli besviken, med tanke på hur mycket cred Natalie Portman har fått för den här rollen, och hur mycket priser hon redan har vunnit för sin personifiering av en perfektionist till ballerina. Filmen i sig var fruktansvärt obehaglig i vissa scener och om Portman inte vinner en Oscar för bästa skådespelerska blir jag förbannad. Så. Sjukt. Jävla. Stört. Bra. Sen att jag fick någon konstig dragning till balettregissören [spelad av Vincent Cassel] var väl inte sådär oväntat heller)
* My Soul to Take (Wes Craven trodde säkert att det här skulle bli en bra film, men gud vad sjukt ologisk den var. En seriemördare återvänder 16 efter sin påstådda död för att hämnas på 7 (1+6=7) barn som föddes på hans "dödsdag". Eller nått. Sjukt dålig)




// Lisa - I thought you gonna say the sun was in your eyes. That is to say, your Eye.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0