You are confusing stubbornness with strength, my dear

Jag såg lite (historisk) film igår efter att ha använt internet hela dagen:
 
* The Young Victoria
Det är ingen stor nyhet att jag älskar kostymdraman. Just i denna film spelade Emily Blunt [The Wolfman, The Five-Year Engagement] drottning Victoria som regerade England under större delen av 1800-talet. Man fick följa hennes första år som drottning och hennes kärlek till Prins Albert [Spelad av Rupert Friend, också känd som Mr. Wickham i Stolthet och Fördom]. En jättesöt film.
 
 
* J. Edgar
Jag minns första trailern jag såg till denna film. Hur otroligt taggad jag var. Sen visade det sig att jag var i Indien då den hade biopremiär så jag har inte sett den fören nu. Och den var verkligen värd att vänta på. Handlade om J. Edgar Hoover, mannen som skapade FBI. Regisserad av Clint Eastwood med Leonardo DiCaprio som huvudroll. Enda sedan DiCaprio gjorde Gangs of New York har han varit helt overkligt bra i varenda roll han har porträtterat. Han var otrolig även i denna film.
 
 
// Lisa - What's important at this time is to re-clarify the difference between hero and villain.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0