On your left

Har spenderat de senaste dagarna i Stockholm tillsammans med Dexter och förutom att vi har sett en underbar Peter Jöback som Sweeney Todd på Stadsteatern har vi spenderat tid på bio
 
* Captain America - Return of the First Avenger (The Winter Soldier)
Jag älskar verkligen vad Marvel har gjort med hur vi ser på superhjältefilmer, trots det faktum att jag knappt har läst en annan serietidning än Kalle Anka. Dock måste jag medge att den första Captain America är den jag tycker är allra svagast bland filmerna som leder upp till The Avengers. Dock måste jag också medge att jag blev positivt överraskad av denna tvåa då den var väldigt spännande men i vanlig Marvel-anda även rolig då den tankade ut one-liner efter one-liner (dock inte lika hysteriska som Iron Man). Gillade även att Black Widow fick så pass mycket plats, då Cap himself är lite för helylle för ännu en film där han gör allt. Att det ofta var kvinnorna som gjorde jobbet gav mig hopp då jag annars kan tycka att Marvel är lite dålig på att inkludera dom
 
 
* Noah
Även en film jag blev postivit överraskad av. Darren Aronofsky [aka regissören till den underbar Black Swan] hade skapat en helt annan film än den jag var beredd på. Vi får följa när den bibliska karaktären Noah när han får i uppdrag av Gud (eller Skaparen som de hänvisar till honom i denna film) att bygga en ark för att rädda djur och människor från syndafloden. Jag tyckte att det var en intressant vinkel på en urgammal historia, men det som tilltalade mig allra mest var det trollska fotot. Helt magiskt. Tänkvärt om girighet, blind lydnad och den mänskliga naturen. Sen är Russell Crowe en värdig skådespelare vilket inte stjälpte den direkt.
 
 
// Lisa - Don't look at me. I do what he does - just slower

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0