Konsten att se på sport en hel kväll, medans Julia får förklara allt som händer och Malin bara skrattar åt en för att man är dum

Igår följde Malin och Julia mig hem efter skolan. Vi bakade chokladbollar, stekte världens lättaste kyckling, blev propmätta och satte oss uppe i min Mancave för att se på is-hockey (Sverige-Vitryssland). Jag kunde faktist känna igen Foppa, vilket jag är väldigt stolt över. Malin och Julia fick som vanligt försöka att förklara så att jag förstod någonting av det som pågick där på isen. Sen satt vi bara kvar i soffan, snackade samtidigt som det var super-G och curling på tv:n. Och för att göra kvällen fullbordad så avslutades den med is-dans (under vilda protester av Malin, som nödvändigtvis ville se Koratien eller något annat dåligt land spela mot Lettland i, ja just det, mera is-hockey)

Helvärd kväll, verkligen <3

// SportfantasteN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0