The roof is leaking

Hejsan alla glada!

Jag befinner mig just nu på Thailänsk mark, klockan är lokal tid 15.12 och allt är bra. Vi åkte nattbuss ner till Arlanda, och kom fram klockan 5 på morgonen. Som tur var fick vi sova en stund på Rest and Fly - By Pite Havsbad, närmare bestämt i 5 timmar. Vi åt på McDonalds, och det var väl kanske inte den bästa frukosten, men jag älskar McDonalds ändå. Vi lämnade Sverige klockan 15.05 och flygresan tog "bara" 10 timmar (jag var beredd på 12 timmar). Flygresan var riktigt dryg. äcklig mat, knasiga toaletter som låg på nedervåningen, barn som skrek, obekväma säten och filmer som laggade. Tack gode gud for att jag hade min iPod där både Phil Collins och Bo Kaspers Orkesters musik gick varm (föressten, jag lyssnar på Phil Collins just nu om någon ville veta). När vi landade i Thailand så var den lokala tiden halv 8 på morgonen, men min inre klocka från Sverige sa att klockan bara var 01.30. Lite less var jag över att jag inte kunde sova på planet också.

Väl på hotellet så fick vi inte rummet på engång, för det var en vattenläcka. Vi chillade vid poolen, kollade in den vackra stranden och åt en lunch på en charmig strandresturang där jag var övertygad om att jag skulle få matförgiftning. Jag drack dock en av de godaste saker jag någonsin har druckit, Vattenmelonjuice. HELT SJUKT GOTT! Att jag aldrig har tänkt på det hemma? Iallafall så gick mina föräldrar och la sig när vi fick rummet, lokal tid 12.00. Jag badade istället i poolen, men då borjade det plötsligt att spöregna. Det var en ganska häftig känsla av att gå runt i badkläder ute i spöregnet medans glada Thailändare under tak log när man gick forbi.

Fan vad glad jag är att jag inte är hemma i kalla Sverige just nu, ni anar inte hur sjukt nojd jag är. Trots att det är äckligt fuktigt och helt sjukt varmt här. Dock saknar jag redan alla er där hemma, hoppas att ni har det bra också trots att det troligtvis är lite kallare och lite mera snö där ni befinner er. Och att ni har skola nasta vecka.

Sen ger det inget att försöka att nå mig på mobilen, för den har i vanlig anda lagt av for att jag är utomlands. Om ni vill något, hör av er på Facebook eller nått.

// Lisa - Fastän huvudet blöder, fast än jag inte orkar mer, är det inget som jag rår över det är bara nått som sker.

Kommentarer
Postat av: Becka

Gud va härligt! är helt sjukt avis på dig men jag vet också att du förtjänar den här semestern 100 gånger mer än vad jag gör ;) Vill också gå runt i spöregn, bada i pooler och chilla vid stränder! Men här är det bara snö snö och åter snö, jag blir så less!! Hoppas du njuter av fulla drag där nere i Thailand, vi saknar dig här hemma, det kommr bli tomt de här två veckorna som kommer <3 <3

2010-02-28 @ 13:04:24
URL: http://rebeckav.blogg.se/
Postat av: sara

shit, jag är avis! jag hoppas att du gör en 3timmars massage för min skull! inkl pedikyr & manikyr!



kärlek till dig :)

2010-02-28 @ 20:15:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0