Patong Beach - En gigantisk källa till huvudvärk

Hej alla glada!

Lisa här, skriver till er från ett land långt, långt borta. Idag har varit en seg dag hittills, eftersom jag lyckades bränna mig igår igen. Hahaha, det är totalt omöjligt att ha solskyddsfaktor som är lägre än 35 här. Sen är solen riktigt knepig, för jag bränner mig inte över hela kroppen som jag brukar göra, utan på vissa fläckar så jag ser ut som en prickig korv. Riktigt underhållande.

I torsdags for vi upp till fastlandet för att rida på elefanter och åka kanot genom djungeln. Det var sjukt intressant och jätte kul, speciellt när man fick åka med trevliga gotlänningar, men fy tusan vad äckligt varmt det var däruppe. Jag har aldrig svettats så mycket i hela mitt liv.

Igår, fredag, chillade vi på stranden på dagen och på kvällen for vi till Patong, närmare bestämt Bangla Road som är huvudgatan i Patong. Usch säger jag bara. Alldeles for mycket folk och alldeles för många västerlanska män i medelåldern som gick med armen runt unga thaiflickor. Det lät för mycket och säljarna var olidliga. Tacka vet jag Kamala Beach <3

Sen har jag inte sagt att jag har sytt upp en klänning hos en skräddare. Mina föräldrar sydde även upp ett X antal plagg, är det vi som kommer att behöva en till resväska när vi ska hem? Mohahaha. Trevligare skräddare får man dock leta efter, sa himla söt han var. Hatade ryssar gjorde han också.

Imorgon lämnar vi Phuket och kommer då att bo i Krabi, rättare sagt i Ao Nang. Det ska bli spännande, men jag kommer att sakna Bangtao Bay. Jag kommer att sakna den glada killen som alltid tar betalt for våra solstolar, den söta städerskan, jag kommer att sakna den vackra stranden, den bästa lunchresturangan i världshistorien (och det säger inte lite heller, för jag HATAR lunch), lugnet här och Kamala Beach. Och det är inte förän först nu jag har hittat vart man byter Pool/Strand handdukarna. Men förhoppningsvis så kommer Krabi vara minst lika bra.

Hoppas ni har det bra hemma i Sverige, jag saknar er <3

// Swedish Girl

Kommentarer
Postat av: Jessica - som saknar Doakes

mmm, Patong <3. Jag hoppas att du var inne i det enorma köpcentret i Bangla Road?



Ni kommer få det jättehärligt i Krabi också, trust me ;)

2010-03-06 @ 11:59:37
Postat av: ssara

tur att du kommer hem snart?



http://www.aftonbladet.se/resa/resmal/asien/thailand/bangkok/article6753287.ab

2010-03-10 @ 22:17:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0