Jag har förvandlats till Marielle och gått och blivit besatt av listor

Hittade den här hos Parisa.

Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
En garderob som är full med mammas gamla kläder som hon har glömt att rensa ur sedan min Mancave fortfarande var mina föräldrars sovrum.

Vad var det senaste du såg på t
v?
How I met your mother.

Utan att se efter, gissa vad klockan är?
Den är nog fem i 7. (vilket den är när jag skrev det här. Men eftersom jag hade kollat klockan cirka 3 minuter innan var det inte så svårt att gissa. Jag är bäst helt enkelt.

Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
You Can’t Hurry Love med Phil Collins. Och nej, jag ljuger inte bara för att impa på er. Jag lyssnar verkligen på den så ofta. Och ljuger mindre ofta.

Vad gjorde du på innan du började svara på den här undersökningen?
Rullade lite deo under armarna och spelade lufttrummor till In the Air Tonight. Mohahaha.

Vad har du på dig?(detaljerat)
En gammal, halvdassigt-röd morgonrock. När jag har duschat orkar jag aldrig he på mig riktiga kläder igen. Ovärt.

När skrattade du senast?
Senaste riktiga skrattet var i bussen hem från Umeå idag. Orsak: Henke slog mig. Sen har jag fnissat för mig själv här hemma åt lite allt möjligt.

Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?

Ingenting. Bara vit/grå/ljusblåa tapeter. Jag borde seriöst köpa en tavla eller nått. Det ser lite för kalt ut just nu. Iron Man 2 poster skulle inte vara helt fel. Eller Star Wars (GAMLA!). Mums <3

Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
Om vi snackar flera 100-tals miljoner skulle jag köpta en bio. Helt klart en bio med alla tillbehör. Och en jävligt stor yatch. Med kapten och allt.

Berätta något om dig som folk inte känner till?

Jag hatar att titta folk i ögonen när jag pratar med dem. Jag tycker att det är obehagligt och intimt. Jag hatar också att titta på folk på stan. Det känns ohyffsat. Jag vet att det inte är det (om man inte stirrar då) men det känns fel i mitt huvud. Därför märker jag aldrig folk.

Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad ska skulle det vara?

Jag skulle vilja att alla människor blev sedda som individer och deras kriterier var det som skulle räknas. Inte som det är nu och att du döms om du är man, kvinna, svart, vit, kristen, jude, bög, lesbisk eller hetero. You get the picture.

Tycker du om att dansa?

Jag älskar att dansa. Men det ska vara par-dans (så jävla kul) eller galen dans (Sådär som när jag höjer volymen på iPoden på vägen hem och kör mina snyggaste dansmoves mitt i vägen för att senare märka att min granne krypkör bilen bakom mig. Och att han gapskrattar, vevar ner rutan och frågar om det är ”dags för dans?”)

Har du några husdjur?

Japp, två riktigt lata och riktigt tjocka katter. Hedwig beter sig som att hela världen kretsar runt hennes yviga svans och Lizzy är rädd för exakt allt och alla.

Vilket jeansmärke?
Jeans är överskattat. Som fan.

Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?

Jag skulle vara sjukt nöjd om min son skulle heta Gunvald. För att det är nog det coolaste pojk-namnet jag kan komma på. Men det är att döma det stackars barnet till mobbning. Så värt. En flicka skulle gärna få ha ett dubbelnamn. Som Anna-Lisa. Det är riktigt fint och jag får även med mitt eget namn. Ego is the way we play.

Vad vill du att gud ska säga till dig när du kommer till pärleporten?

” Du har tyvärr hamnat fel, ta hissen ner till garageplan”

Vilken var din första konsert?

Vad räknas som konsert då? Jag har inte varit på någon renodlad konsert (Blir ändring på det i sommar, MUSE!) . Annars är det väl typ skulefestivalen. Höhö.

Fyra favoritsaker utan rangording?

Chips, Spotify, min säng, Star Wars boxen med de gamla filmerna.

Vilka gör du, önskningar eller planer?

Planer. Jag hatar att inte veta hur saker ska bli. Impulser har väl aldrig varit min grej (varken i verkliga livet eller i fysikens värld). Jag brukar inte ofta önska att saker ska vara annorlunda.

Hur valde dina föräldrar ditt namn?

Mamma älskade Elvis i sin ungdom. Elvis dotter heter Lisa-Marie. True story.

Gillar du din boendesituation?
Jag har min Mancave så jag är sjukt nöjd kan jag säga.

Har du bra hörsel?

Nej, dock inte så dålig, men jag hade problem med öronen när jag var yngre. Sen är jag inte uppmärksam heller så det blir inte bättre av det direkt.

Idrottar du?

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.

Smeknamn?

Lisa. Marie. MariLis. Äckel. Dumjävel.

Vilken låt lyssnar du på just nu?

Phil Collins – I Cannot Believe It’s True.

Har du hånglat med någon på din Skunklista?

Jag har en skunklista så jag kan uttala mig i den frågan. Eller vänta, var jag ironisk nu?

Vad ska du göra nu?

Läsa lite bloggar, smörja in mig med lotion (foxy lady?) och vänta på att klockan ska bli 20.00 då jag ska ringa Jessica, prata skit och se på Vampire Diaries.


Kommentarer
Postat av: Hanna

sån jätte fin blogg du har! :)



en fråga jag ställer på mn blogg vilken mobl har du ???????? :)

Såååå mkt tacksam för svar !!

//Hanna :)

2010-05-06 @ 20:37:10
URL: http://djuuren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0