I'm not that kind of angel

Nu var ännu ett lov slut och det suger ganska mycket kan jag säga. Min sista helg på detta lov har sett ut ungefär såhär.

Fredag:
Morgonen (halv ett) spenderades med att tänka på House, eftermiddagen spenderades i en soffa nära dig tillsammans med Jessica och kvällen spenderades kollande på film med ovannämnda Jessica.

* Never Let Me Go (Ruth [Keira Knightley], Kathy [Carey Mulligan] och Tommy växer upp på en internatskola någonstans i England. De vet väldigt lite om omvärlden och får inte leva normal liv. Jag har bara hört bra saker om den här filmen men jag blev besviken. Skådespelarinsatserna är fantastiska och filmningen likaså. Dock tyckte jag inte att trovärdigheten i historien höll hela vägen)
* Daredevil (Jag och Jessica älskar superhjältefilmer. Men den här filmen var helt enkelt riktigt dålig. Handlar om superhjälten Daredevil [här spelad av Ben Affleck] som blev blind när han var liten p.g.a radioaktivt avfall som han fick i ögonen. Men istället för sin syn blir alla hans andra sinnen superbra. Jennifer Garner spelade hans kärlek och Colin Farell spelade en oseriös skurk kallad "Bullseye". Allting var oseriöst och fånigt på ett dåligt sätt)
* Vampire Sucks (Säga vad man vill om parodier men jag har hittills inte sett en enda jag inte tyckte om. Den här var inget undantag)
* Kings of South Beach (Donnie Wahlberg [Eric Matthews i SAW-filmerna] spelade en kille som blir anställd av en av Miamis skummare nattklubbsägare. Filmen var väldigt B-ig men den var ändå bra. Punkt)
* Michael (Några anställda på en tidning måste fara ut på ett repotage där en kvinna hävdar att en ängel bor hos henne. När de väl kommer och hälsar på henne inser de att ängeln [som för övrigt spelas av John Travolta] super, slåss och svär. Jätte ful och jätte söt film)



Lördag:
Klev upp relativt tidigt och vi var trötta som aldrig förr. Åkte med Vigrens till Kramfors för att kolla på revyn (som inte var lika bra som den brukar vara) och sen for jag, Jessica, Becka, Andreas och Henke hem till mig, åt mat från Ceasars, spelade Risk och Tv-spel.








Söndag:
Idag tänkte jag kliva upp tidigt, men jag sov med klockradion på i två timmar istället. Så det betyder att jag inte kommer att göra speciellt mycket idag heller. Blir en helt vanlig söndag med andra ord. Blir till att lyssna på min House-spelningslista i Spotify hela dagen helt enkelt. Perfekt söndagsmusik.

// Lisa - Well, then, as your attorney in this matter I advise you to marry the woman immediately.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0