En vecka i Himachal Pradesh

Här i Palampur har det åskat idag (ganska rejält faktiskt), den andra gången på en vecka. Galet. Jag kom på att jag inte har sagt vad jag gör här:

På morgonen är jag i en skola, första och andra klass. Det är mycket alfabetet och teckning för tillfället. Skolan är ganska liten och ligger uppe på en kulle med utsikt över snöklädda berg, fantastisk vy. På eftermiddagen hjälper jag till i en datakunskapsgrupp för kvinnor i åldrarna 12 till 26. Sjukt inspirerande.

I helgen var vi och besökte Mecleodganj, ett ställe strax utanför Dharamshala, där vi besökte Dalai Lamas kontor (eller ja, stod utanför grinden). Det var otroligt mycket "Free Tibet"-saker och vi såg en hel del tibetanska munkar också. Höjdpunkten för mig var när jag åt chokladpannkaka.

Glad alla hjärtans dag allihopa! Hoppas ni mår bra hemma i Sverige och att ni inte drunknar i all snö och kyla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0