Ikväll skiter jag i allt

Var som sagt på Skulefestivalen i fredags. Är så himla tacksam att denna musikfest fortsätts att hållas av Docksta Bordtennisklubb (DBTK) varje år. Även om årets festival var utan artister jag tyckte speciellt mycket om (dock hade förra året både Lisa Miskovsky OCH Peter Jöback, så jag var nöjd ändå) så är det ett mysigt tillfälle att träffa folk, äta Susannes underbara kycklingsallad och mysa under en filt vid foten av Skuleberget. Årets höjdpunkt var när Peter "Ta mig till havet" Lundblad sjöng sin signaturlåt.
 
 
Den gamla pingisräven Kent mötte den yngre talangen Becka i en oförglömlig match (minuterna innan hade jag lidigt ett bittert nederlag mot den gamla högstadiechampionen; Jessica).
 
De här två brottslingarna ingav inte bara skräck i ortsbefolkningen (mig) utan brukade våld mot oskyldiga och tattade korvar. Upplysningar som leder till deras gripande belönas.
 
 
Jill Johnson var ganska skön att lyssna på, men till allas besvikelse sa hon i sitt extranummer att det inte skulle bli någon Jolene eller Crazy In Love. Detta fick tyvärr halva publiken att ställa sig upp och gå innan kön ut blev för lång. Duktig var hon i alla fall.
 
 
Nästa år fyller festivalen 30 år och då hoppas jag på någon av följande:
 
♥ Bo Kaspers Orkester
♥ Uno Svenningsson
♥ Orup
♥ Tomas Ledin
♥ Säkert!
 
// Lisa - Let that mistake pass on.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0