Don't go breaking my heart

Hejsan.
Det är så att en sak jag verkligen inte kan ta det är dålig kritik och taskiga komentarer. Inte så att om någon skämtar med mig så blir jag sur, utan när det inte är skämt, sånna här taskiga kommentarer som inte borde finnas, det klarar jag inte riktigt av. Jag blir alldeles stum och vet inte vad jag ska säga, mest av allt vill jag bara försvinna nånstans och aldrig mer se den personen som gav mig den där elak blicken, eller sa det där taskiga. Jag vet att jag egentligen borde stå upp och säga något tillbaka, men det går bara inte, allt blir fel. Självklart kan inte alla gilla en, det är helt omöjligt. Antingen är man för tyst och blyg eller för högljud och framåt. Och självklart gillar jag inte alla heller och jag vet att jag har varit ganska taskig mot dom, men jag försöker åtminstånde tänka lite innan jag säger något till en person. Om den där personen verkligen är genomrutten (vilket tyvärr några är, inte många men några) ja då blir det så att jag slänger ur mig något elakt. Jag tänker till efteråt iallafall, även fast det inte hjälper den som jag varit taskig emot så hjälper det mig att inte göra om det. Det är alltid någon som pratar bakom ryggen på en och det får jag leva med. Om jag ska vara ärlig så bryr jag mig inte så mycket om det. Men när någon säger något till mitt ansikte, då tar det. Så gå och prata om mig bakom ryggen bara, men sluta gärna upp med helt onödiga komentarer.

Nu får ni ju absolut inte tro att ni inte kan skämta med mig, det är ju bara kul ;) Om ingen skulle skämta med mig, ja då skulle min värld gå under. Så om folk slutar skämta med mig efter idag då blir det inte kul.

// Lisa - SKÄMTA PÅ BARA ;)

Kommentarer
Postat av: Becka

Va har hänt? :o

2007-05-09 @ 16:03:03
URL: http://Majsbecka.bilddagboken.se
Postat av: Amanda

Själv tycker jag bättre om ifall personen säger face to face mot mig vad den stör sig på, än att den pratar bakom ryggen, det visar bara tecken på falskhet och det är det mest sårande som finns att få reda på att någon snckat skit om en!

2007-05-09 @ 18:17:07
URL: http://diamanter.webblogg.se
Postat av: Caspian

Åh, fint skrivet! :)
Och jag måste säga att jag håller med, med undantag för om man är kompis med personen, då är det bättre att dom säger det direkt till en. Men jag tror att du menar dom du inte känner? Älskar dig vännen<3

2007-05-09 @ 20:08:01
URL: http://www.prinscaspian.blogg.se
Postat av: Sandra

Det finns så grymt jävla många taskiga människor här i världen. Tro mig, jag vet. Dagens samhälle är sjukt, man kan inte ens göra som man vill eller se ut hur man vill utan att man har folk som snackar om en eller slänger ur sig totalt onödiga grejer. Men man ska inte bry sig, det är bara dom som förlorar på det, dom som sysslar med sånt har sjunkit så jäkla lågt. Tänk bara att du aldrig ska sjunka lika lågt som dom, du är värd bättre än det. Puss söt.

2007-05-09 @ 21:11:40
URL: http://chiicka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0