2008

Ännu ett år har passerat och jag har blivit ett år äldre, även om jag inte känner mig 16 riktigt än.

Jag har haft ett år av upp och ner gångar men på det hela taget är jag väldigt nöjd.
2008 var det året då jag beställde mer filmer ifrån CDON.com än någonsin, nästan inte kom in på det gymnasie-program jag ville, lärde mig att lögner är något vi alla lever med varje dag vare sig vi vill eller inte, den enda människa jag egentligen kan lita på är mig själv och att You Can't Hurry Love.

I början av 2008 så lärde jag mig en läxa som jag är glad att jag orkade ta mig igenom. Det var Nationella prov lite nu och då i skolan så en smula stressad kände jag mig nog. Gymnasiet hade jag inte så svårt att välja till, men dock svårare att komma in på fick jag reda på senare under året.
Innan skolan slutade så hade klassen blivit som en enda stor familj och Rövarbyn var den roligaste utflykten vi någonsin gjorde. På skolavslutningen kom det inga tårar, men en hel del kramar blev det och ett adjö till flera personer i mitt liv.
Sommaren 2008 var en sommar av umgänge för vi försökte klamra oss fast vi det så välkända från förut. Kramfors Stadsfest, Härnösands Gatufest och Ö-Viks Hamnfest löste alla av varandra och även em utflykt med kompisar i våran båt hanns med.

Det var inte bara en lycklig sommar utan sommaren då jag först fick reda på att jag inte kom in på Natur. Jag har nog aldrig kännt mig så hopplös till min framtid förut. Turligt nog löste det sig.
Hösten kom och även en ny skola med en hel del ny ansikten. NV1B blev min nya klassbenämning och en hög nya kunskaper på köpet. Vintern kom redan i slutet av November och hela julmånaden var riktigt mysig. Nu är det årets sista dag igen som Uno Svenningsson skulle ha sag det.

Årets Bästa Händelse: Att jag kom in på den skola jag ville gå på. Inget kunde ha varit bättre.
Årets Värsta Händels (Ja, med risk för att låta nördig): När jag inte kom in på Nola. Apatisk Lisa
Årets Biofilm: The Dark Knight. Så OTRILIGT bra Heath Ledger.
Årets Låt: Phil Collins med You Can't Hurry Love går fortfarande lite nu och då här hemma.
Årets Bok: Även om jag inte ens har läst klart den så har den berört. Om jag kunde Drömma är underbar <3
Årets TV-serie: Såklart är det Prison Break. Inne på fjärde säsongen och det hade jag aldrig vågat trott förut.
Årets Besattheter: Kläder, detta gäng jag är en del av, filmer, is-kaffe, William Fichtner och söta pojkar.
Årets visdomsord: Fool me once, shame on me. Fool me twice dumb-ass, shame on you.



Föressten, jag sa aldrig vad mitt nyårslöfta var va? Jag kan tala om att det är att tvinga alla jag känner att kolla på Stolthet och Fördom (från 2005) och när jag blir världsdiktator ska det bli den officiella filmen för all undervisning!!!
Ha en trevlig Nyårsafton, så syns vi igen nästa år.

// Lisa - I dosen't really matter.

Kommentarer
Postat av: Elin [ n e v n a r i e n ]

tack :)

Men det är min syster på den bilden :)

Dock är vi ju ganska lika ;)

2008-12-31 @ 13:53:08
URL: http://nevnarien.se/
Postat av: jennifer

jag ville bara önska ett gott år 2009!

2009-01-01 @ 00:45:02
URL: http://jennifermolin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0