I've flown with you twice and you've crashed half the time

Med lov kommer en hel del filmtitting för min del. Nu har jag mjukstartat det.

Igår kväll satt jag uppe och kollade på Apollo 13 med bl.a Tom Hanks, Kevin Bacon och Gary Sinise.
Handlade om när USA skickade upp sin tredje raket i Apolloserien med avsikt att landa på månen. Uppdraget misslyckades när något expolderad och det blev en kamp om att få Astronauterna tillbaka till jorden. Den var rätt så bra, lite lång och jag tycker att filmer som handlar om samma lilla utrymme en hel del av tiden kan bli lite... tråkiga. Men den var helt okej.
(Om du gillar mer fartfyllda filmer rekomenderar jag Armageddon istället.)



Idag har jag kollat på Six Days, Seven Nights med Harrison Ford, Anne Heche (hon som spelar Marin i Men in Trees) och David Schwimmer (han som spelar Ross i Vänner). Handlade om Robin (Heche) och Quinne (Ford) som måste försöka komma överens trots sina olikheter när dom kraschar på en öde ö med Quinne's flygplan. Det var en mysig film, med en väldigt utarbetat, men fortfarande lika bra story.
(Perfekt film för dig som tyckte att filmen Cast Away hade för lite kärlekstjabbel)



// Lisa - Let's work the problem people. Let's not make things worse by guessing.

Kommentarer
Postat av: Cill

Jag har sett båda dom filmerna! =)

2008-03-22 @ 10:49:16
URL: http://cills.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0