Jag är en känslo-samlare

Jag är en sånn här person som alltid samlar på saker. Jag vill äga allt och är väldigt egoistisk när det kommer till mina ägodelar. Detta gör att mitt rum är fullt med skräp, papper, biljetter, gamla tidningar och en massa andra onödiga saker. Men det är inte för inte jag samlar på mig dom här grejorna, för det mesta finns det ett sentimentalt värde. "Skräpet" betyder något för mig, har ett minne runt sig. För det mesta brukar jag kunna hålla undan det verkliga skräpet ifrån de saker som verkligen är viktiga.

Ett viktigt minne, vad är det då? Något som får mig att minnas de bra stunderna, det är ingen mening med att komma ihåg det dåliga. Men, om det som var bra utvecklades till något dåligt? Sånna saker kan jag både spara, och då bryts jag ner en bit i taget för varje gång jag tänker på det. Eller så slänger jag bort det och då känns det som om jag har gjort mitt livs misstag.

Livet rusar iväg och glömmer mig kvar.

// Lisa - You are the best one, of the best ones

Kommentarer
Postat av: Anton

Bra skrivet! :|

2008-03-14 @ 15:16:12
URL: http://mydearconfession.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0