Iliaden

Idag på svenskan började vi läsa några stycken ur Iliaden, det Trojanska kriget. Jag tycker att det här var väldigt intressant, då hjälte berättelser alltid är spännade. Jag ser dessa texter precis som vilken annan påhittad historia som helst, och på precis samma sätt ser jag bibeln, som även den är intressant. Jag är inte kristen men jag respekterar de flesta religoner och jag tycker att alla människor har rätt att tro på vad dom vill sålänge dom inte tvingar andra människor att tro samma sak som de själva eller skadar eller ser ned på andra troeende.
Respektera varandras åsikter, men du måste inte hålla med dom bara för det.



// Lisa - Jag kan förstå att du inte kan blidkas, eftersom du har ett järnhårt hjärta.

Kommentarer
Postat av: Elin

Vi har också läst ur den. :P Jaa, det gör jag, eller jag vet i alla fall vem hon är, hon simmade ju för Ö-vik. :D Hälsa. :P Jag längtar med!! :D (L)

2008-11-10 @ 21:13:16
URL: http://detvarengangen.blogg.se/
Postat av: Elin

Haha okej vad roligt. ^^ :D

2008-11-10 @ 21:31:24
URL: http://detvarengangen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0