Idol sammnfattning - Delfinal 2

Datum:
17 Oktober 2008

Tema:
90-talet. Mysigt!

Sammanfattning:
Nu börjar det ta sig sa mordbrännaren. (Vissa av) Idolerna har höjt ribban rejält. Men, det fanns dom som verkligen borde åka ut, och sen finns det dom som jag bara allmänt hatar. Juryn var lite mer kritiska den här gången, tack för det. Om dom hade fortsatt med sin sockervaddsdröm hade jag avlidigt. Och jag har verkligen inte bestämt mig för hur jag känner inför Lars. Han är charmig, men ibland blir hans orginella röst bara för mycket.... Yazmina var så tråkigt att hon färtjänadde att åka ut.

Bäst ikväll var:
Robin Ericsson med Angels av Robbie Williams. Jag säger ett ord: GÅSHUD! <3
Alice Svensson med Ironic av Alanis Morisette. Herregud vad den flickan sjunger bra! En väldigt bra låt som passade henne som ett smäck.

Bra låtar, bra versioner, dåliga "Idoler":
Anna Bergendahl med Nothing compares 2 U av Sinead O'Conner. Gillar verkligen inte den tjejen, hon ser ju ut som hon är 30 år och hennes röst känns likaså, men denna låt gjorde hon väldigt bra.
Loulou Lamotte med Stars av Simply Red. Bra låt som funkar med henne lite gospelaktiga röst. Tål dock inte människan.

Sämst ikväll var:
Johan Palm med Beautiful Ones av Suede. Två ord: JOHAN SUGER!
Robin Bengtsson med Torn av Natalie Imbruglia. Denna andra Robin kan inte sjunga! Det är bara att inse att han är en vagare kopia av Sam från förra året. Och Sam var HEMSK!

// Lisa - Nothing compares 2 U <3

Kommentarer
Postat av: Rebecka Vigren

Håller med ^^

2008-10-17 @ 23:18:32
URL: http://rebeckav.blogg.se/
Postat av: Sandra

Man röstar på den artisten/gruppen man tkr ska vinna pris (inom olika kategorier) i Europe Music award som visas på mtv. ;D

2008-10-17 @ 23:49:02
URL: http://chiicka.blogg.se/
Postat av: Marre

Jag säger bara en sak.. SUUCK!! Orka med idol XD Den här säsongen suger extremt mycket mer än vad dom andra gjorde XD

2008-10-18 @ 12:06:20
URL: http://jasinto.blogg.se/
Postat av: Elin

Jo distanslov är jättebra. :D Det gör så att jag kan åka hem I MORGON!!!! :D:D:D:D:D:D Kram. (L)

2008-10-18 @ 20:16:04
URL: http://detvarengangen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0