It's not that we're afraid, far from it, it's just that we've got this thing about death... It's not us!

Nu trodde ni att ni hade blivit av med mig va? Bara för att internet inte funkar hemma så betyder det inte att jag inte kan våldgästa andra datorer (den här gången har söt-Dexter [aka Jessiiiiiica] låtit mig sno lite internet så jag kan skriva av mig) För såklart har jag varit med henne sen igår och vi har sett på film. (Vad annars liksom?) Och det spelar ingen roll hur utan internet jag är, såklart att jag tänker blogga om filmer jag har sett ändå. Såhär kommer en liten lista över de filmer vi såg igår:

* Det våras för rymden - Spaceballs (Fick låna denna parodi på Star Wars och andra sci-fic filmer av Julia. Den var riktigt bra faktist också. Sen att Bill Pullman ifrån Mens du sov - While you were sleeping spelade Wannabe Han Sol/Luke Skywalker gjorde ju bara saken bättre. Rekomenderas varmt till alla som har sett Star Wars)
* Vicky Christina Barcelona (Denna film med Scarlett Johansson och Penelope Cruz var så OTROLIGT vacker. Miljön var underbar och historien var mysig och kärleksfull. Berättarrösten gjorde att det blev som en liten saga. SE DEN! <3)
* Passengers (Med Anne Hathaway. Spännade historia om överlevare ifrån en flygkrash. Lite paranoia på det och sen ett psykande slut)
* Die Welle (Film baserat på en verklig händelse, "Vågen". En lärare gör ett försök med elever om Diktatur och det spårar ur. Stark tysk film om något som fortfarande är aktuellt)
* Lakeview Terrance (Samuel L Jackson spelar polis som terroriserar grannarna för att mannen är vit och kvinnan är mörk. Jag hade iallafall inte velat bo granne med en läskig Samuel L Jackson)



Vi hörs igen om en snart framtid, hoppas jag iallfall ;)
Ha det bra <3

// Lisa - The Truth Can't Hide Forever

Kommentarer
Postat av: Jessica

Nää jag skulle verkligen inte vilja möta Samuel L Jackson i en mörk gränd, det är en ska som är säker! haha ;)

<33

2009-04-26 @ 16:16:36
URL: http://jecka1337.blogg.se/
Postat av: Elin

Åh, Die Welle är ju jättebra. :D Taack till Jessica som låter dig låna hennes dator så att du kan uppdatera, klickar in här varje dag i hopp om Kina-bilder.. :P Kram <3

2009-04-26 @ 19:53:58
URL: http://detvarengangen.blogg.se/
Postat av: anonym

asså, vad är det för en sannig som "inte kan gömmas förevigt"?

2009-04-28 @ 10:16:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0