I'm saying that when the President does it, that means it's NOT illegal!

Jag älskar den här tiden. När jag bara kan göra det jag känner för. Det finns inget ansvar eller krav. Bara ren slapphet. Hela tiden.

Ikväll fick jag och mamma en stor lust att hyra en film, sen fortsatte min filmtittningen tills nu. Mums:

* Frost/Nixon
(Handlade om president Richard Nixon, efter Watergate skandalen på 70-talet, när han ställde upp på en intervju med den engelska talkshow värden, David Frost. Jag säger bara att Nixon var så JÄVLA Sneaky när det var dags att svara på frågorna. Han bara Sneakade runt. Kevin Bacon och Matthew MacFadyen hade varsin biroll. Filmen var faktist jävligt bra, men det blev lite mycket politik snack i början. Men slutet var underbart. Jag inte hade någon koll på Nixon innan, förutom det jag hade lärt mig av Forrest Gump så var det verkligen en intressant film)



* He Was a Quiet Man
(Bob [spelade av Christian Slater] är en utråkad kontorsslav, vars enda vän är en guldfisk som han brukar prata med. Bob drömmer om att skjuta sina idiotiska kollegor. Men innan Bob hann ladda vapnet så hann en annan kille skjuta kollegorna, och Bob måste rädda kvinnan han är kär i, och blir en hjälte. Den var faktist riktigt bra, dock var jag skit rädd för den pratande guldfisken. Sen spelades det en jätte bra låt i filmen: Frank Cappello - For You)



* Winter Passing
(En misslyckad drogande skådespelare, dotter till två författare, återvänder till sitt hem för att leta efter gamla kärleksbrev mellan hennes föräldrar som hon tänker sälja till en publicist eftersom hon behöver pengarna. Väl hemma upptäcker hon att hennes pappa är helt ur gängorna, en ung tjej och en kristen rockare [Will Ferrel] bor i hennes gamla hus. Jag tappade lite respekt för henne när hon dränkte sin kattunge i en flod i början. Lite tragisk, men mysig)



// Lisa - I... am not... a spoon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0