2009

Nu är det slutet på 00-talet och jag har upplevt mitt allra första hela decennium.

2009 har varit året då jag har sett fler filmer än någonsin förut, rest enda bort till Asien, upptäckt att sommarjobb är otroligt överskattat, sett det allra sista avsnittet av Prison Break och det kändes som en liten bit av min själ dog, insett att det är nästan lika jobbigt att hata som att älska och fallit än en gång.

I början av 2009 kämpade jag på i god takt i skolan, och det mesta funkade som det skulle. Det blev många söndagar nere vid köksbordet sittandes med matten och ett glas is-kaffe samtidigt som Coldplay, Ryan Adams eller Maroon 5 spelades på stereon. Jag såg de nya Beckfilmerna och Mikael Persbrandt var lika het som vanligt.
I April flög familjen till Kina, och mer specifikt Beijing. Det var otroligt intressant men den hemska flygresan dit och tempot där var inte lika kul. Jag fyllde 17 år i maj, och sommarlovet kom.

Det blev tältning i Kälsviken, resa till Norge med husbilen, Hamnfesten, Kramfors Stadsfest, Bo Kaspers Orkester var i stan, lite jobb på ICA, badning, filmtittning och en hel del skratt. Jag och Jessica tittade på alla Gudfadern filmerna på en dag och det var en av mina stoltaste ögonblick det här året. 

Skolan började igen till hösten och helt plöstligt bytte man klassnamn från NV1b till NV2b. Det tog ett bra tag innan jag lärde mig att skriva rätt kan jag säga. Alla var glada och på höstlovet gick jag och några ur klassen på min första Hockeymatch. Den var bättre än väntat. Det blev även tacos med gamla vänner. December har gått sjukt fort och inte varit sådär jättebra, men imorgon är det inte bara ett nytt år utan även ett nytt decennium och det känns stort. Och spännande.

Årets bästa händelse: När jag fick Spotify var jag ganska lycklig. Sen var Bo Kaspers Orkester i stan och sista dagen innan vi började skola riktigt vacker också.
Årets värsta händelse: Hela december.
Årets bästa bio: 2012. Helt klart. John Cusack och otroligt häftiga specialeffekter kan aldrig bli fel.
Bästa filmen jag sett i år: Iron Man. Helt sjukt bra. Och sen är Robert Downey Jr. så sinnesjukt underbar. 
Bästa låten jag hört i år: Uno Svenningsson - Andas genom mig, Ryan Adams - Desire eller Kings of Leon -Closer
Bästa boken jag läst i år: Antingen Jane Eyre eller Män som hatar kvinnor
Bästa TV-serien jag sett i år: Prison Break var inne på sin fjärde och sista säsong under det här året, och jag skiter i alla som säger att serien blev sämre. Jag tyckte att den var riktigt bra enda till slutet. Men House, Gossip Girl och Dexter ligger ganska högt upp på listan också.
Årets besattheter: Is-kaffe, film, Stolthet och Fördom, att cykla runt en vacker sommardag och min underbara trotjänare (iPod nano som är tre år gammal)

Hoppas nu alla får en underbar Nyårsafton och så syns vi nästa år igen!



// Lisa - I sense that this is going to be a marvelous year


Kommentarer
Postat av: Rebecka Vigren

<3

2010-01-04 @ 15:34:57
URL: http://rebeckav.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0