I don't think you'd know where to put food at, if you didn't flap your mouth so much. Yes I think you're stupid

Jag såg riktigt dålig film igårkväll. Across the Universe var dens namn. Det var en musikal med The Beatles låtar, men trots det så lyckades de inte göra en vettig film av det. Början var helt okej, kille blir kär i tjej, men sen skulle dom försöka att göra allt mera intressant genom att trycka in lite vietnam krig, folk som dör, hippies och då blev det bara jobbigt.



Ikväll har jag sett på Made of Honour med Patrik Dempsey och den var riktigt söt. Tom (Dempsey) har allt. Pengarna, charmen och kan få vilken kvinna som helst. Han har såklart problem med närhet, men hans bästa vän är dock kvinna och heter Hannah. Livet fungerar precis som det ska, tills Hannah ska gifta sig, och Tom inser då tillslut att han är kär i henne. Påminner väldigt mycket om My best friend's wedding, fast ombytta roller.
Det var väldigt ofta jag blev rejält less på båda huvudrollerna för att de var rent ut sagt sega i huvudet, det gick till och med så långt att jag blev tvungen att gömma huvudet i en kudde för att dom var så otroligt blinda. Trots att det här måste vara ett av världens mest uttjatade film-koncept så lyckades dom göra den riktigt bra.



Sen har jag också sett Kiss, Kiss, Bang, Bang med Robert Downey Jr som småtjuv och Val Kilmer som privat dektektiven Gay Perry (hård som stål). Harry (Downey) halkar som på ett bananskal in i skådespelarvärlden efter att han försökt rymma från polisen vid ett misslyckat inbrott. Han får hjälp av privatdektektiven Perry (Kilmer) för att "läsa på" inför en roll och lyckas få en död kvinna på halsen. Sen ett självmord. Sen blir allt galet. Fy fan (jag vet att jag svär för mycket, förlåt) vad bra den här filmen var. Älskade humorn, älskade den sjuka historien, älskade att de spelade Robert Downey Jr's låt Broken vid eftertexterna, älskade att "C-Note" ifrån Prison Break var skurk men framför allt älskade jag Downey som berättarröst och guidade en genom hela filmen. Otroligt, otroligt, otroligt bra!



// Lisa - Yeah, it's a dumb movie thing, but what do you want me to do, lie about it?

Kommentarer
Postat av: Rebecka Vigren

MADE OF HONOR <3 Den e så bra! bra bra bra! bäst! Patrick Dempsey <3

2009-12-20 @ 14:25:01
URL: http://rebeckav.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0