Spoiler alert! I am your father!

Nu har jag och Dexter (aka Jessica) sett på film igen.

Måndag:
* The Bodyguard (Åh herregud. Jag ursäktar språket, men FY FAN vad bra den var. Föga kunde jag ana att Kevin Costner kunde vara så otroligt snygg)
* Valkyrie (Fick den i julklapp av Jessica. Jag har lite svårt för Tom Cruise. Tror att det har med hela hans tro, Suri och att han helt seriöst byggt en bunker i verkligheten. Dock var filmen helt okej, men det är bara att inse att jag kan sjukt lite om andra världskriget egentligen)



Tisdag:
Jag for och köpte en dator i stan. Sen när jag kom hem igen såg vi lite film med Jessica igen. Och vi var uppe till 6.

* Something, something, something dark side (Family Guy's parodi på Star Wars - Episode 5 The Empire Strikes Back. Den var sjukt kul eftersom dom gjorde den så himla lik. Jag skrattade ganska mycket kan jag säga)
* First Blood (Ja, eftersom Jessica har tjatat på mig ett bra tag att jag MÅSTE se Rambo filmerna [med hennes älskling Sylvester Stallone] så kuvade jag mig tillslut. Det var lite för mycket mörda-utan-anledning i den, men slutet räddade hela filmen)
* First Blood - Part 2 (Bättre än ettan)
* Rambo 3 (Varför är ryssar alltid elaka? I vilket fall som helst var filmen bra)
* Rambo (Fjärde filmen tyckte jag var bäst. Eftersom den var hemskast. Mest blod. Och mest känsla. Dock har jag lite svårt för huvudpersons-tjejen eftersom hon spelar Rita [Dexters flickvän i serien med samma namn])
* Right at your door (Ett farligt virus sprids i Los Angeles och en kille tvingas låsa ut sin flickvän. Man fick inte veta så mycket om själva viruset utan filmen fokuserade istället på hur människornsa reagerade. Riktigt bra)



Onsdag:
Vi vaknade klockan 3, sen såg vi mer film. Mohahaha.

* Det våras för Frankenstein - Young Frankenstein (Jag har lånat den här filmen av Julia för ett riktigt bra tag sen och nu tog jag mig i kragen och såg den. Och den var överraskande rolig. Älska Igor föralltid<3)
* Gamer (Med Gerard Butler och Michael C Hall (aka Dexter). En snuskigt rik IT-miljadär (Hall), som har skapat communityn "Society", där man kan leva ut alla sina fantasier, har utvecklat ett nytt spel där dödsdömda fånger får en chans till frihet. En man, Kable (Butler), kan nästan smaka på segerns sötma då han bara har någon match till innan han får sin frihet. Den här filmen var sjukt, sjukt häftig. Sen måste jag bara säga att Michael C Hall är underbar som sneaky-evil. Slutet var underbart)
* Zombieland (Skräck-Komedi. Handlar om en kille som överlevde en Zombie invasion av jorden. Man får följa hans resa genom USA tillsammans med en smått galen man som älskar att döda Zombies. Sen blir han kär såklart. OCh att han träffade Bill Murray var lite oväntat)
* Duplicity (med Julia Roberts och Clive Owen. Otroligt intressant film, men man är tvungen att vara helt fokuserad på filmen hela tiden för att hänga med. Spioner, tvålar och ett helt galet par summerar den ganska bra)



Nu städar jag för fullt eftersom det ska komma folk hit ikväll. Närmare bestämt Malin, Julia, Becka och Elin. As mys <3

Dagens låt:
Whitney Houston - I Have Nothing

// Lisa - Heroes never die.... They just reload

Kommentarer
Postat av: Dexter (Jessica)

Jag gillar dom där sessy bilderna på Sylvester, grrr ;) höhö



Måste även berätta att jag är i full gång med att dra hem Predator (x2) & Alien v.s Predator (x2)

...the point of no return närmar sig min vän! <3

2009-12-31 @ 13:38:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0