Feelings are rarely understood; in a moment they are quickly forgotten and misremembered

Ikväll har jag sett på film.

* Hangover - Baksmällan
Fyra killar åker till Las Vegas på svensexa. Tre stycken vaknar upp dagen efter och upptäcker att brudgummen är spårlöst försvunnen. Problemet är att ingen av dem kan komma ihåg vad de gjorde kvällen innan. En tiger och en bebis är i deras svit och en galen jakt för att försöka komma ihåg vad som har hänt under natten startar. Den var riktigt rolig och sen fick jag en liten chock när jag såg att brudgrummen spelades av samma kille som är Riley (<3) i National Treasure. Sen att de stal Mike Tysons tiger var ju helt obetalbart.



* Shrink - Fallet Dr Carter
Kevin Spacey spelade huvurollen i det här dramat om en psykolog vars fru har dött och han själv ägnar lite för stor uppmärksamhet till att röka gräs och dricka alkohol. Hans enda vänner är hans patienter, vilka han försöker att hjälpa, men eftersom han känner sig så hjälplös tycker han att det inte ger något att bry sig. Jag älskar filmer där flera personer öden flätas samman allt eftersom tiden går. Väldigt tragisk, men också vacker historia.



// Lisa - Toodooloo mother fuckers.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0