Att plågorna fått den tid dom behövde

Allting var bra
allt var glömt
trodde jag
tills jag tittade uppåt och

Snön föll
och plötsligt kom tårarna
snön föll
jag saknar dig så
jag mindes den natten
när allting tog slut
jag minns hur jag satt där
och tittade ut och hur snön föll

Det glöd där i mörkret
men inte som förr
det blir aldrig så
det blir aldrig samma sak
bara minnet kvar
av hur snön föll

Peter Jöback - Snön föll <3

Varje jul lyssnar jag till denna låt.
Och tycker att den är helt underbar.
Men någonstans efter julafton, när jag är så less på julmat och julmusik att jag vill spy, lyckas jag glömma bort hur äckligt vacker den är.
Och varje december upptäcker jag den pånytt.
Det är en helt obeskrivligt fin känsla.

// Lisa - Jag trodde det värsta var över

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0