Livet har sina små stunder

Jag har spelat hyffsat mycket The Sims i mina dagar. När The Sims 2 släpptes så var jag väldigt taggad. Mitt favorit expansionspaket (förutom Makin' Magic till The Sims 1, som förövrigt är helt sjuk kul) är Studentliv som är otroligt underhållande. Med det så fick man även nya radio stationer, som jag brukar sitta och lyssna på när jag spelar. Såklart pratar de ju bara "Simska" i spelet och även texten i musiken är på detta otroligt roliga språk. Men låtarna i sig finns ju på riktigt också, för de som har missat det.

Jaha, vad vill jag säga med det här då? tänker ni. Jo, saken är den att jag nyss snubblade över en av bästa låtarna som The Sims 2 spelar på sina radiokanaler. För cirka ett och ett halvt år sedan lyssnade jag ganska ofta på en låt som hette Come Out of the Shade av The Perishers. För ett tag sen la jag in den i en av mina Spotifylistor och nyss satt jag och kollade igenom The Perishers sida på Spotify för att lyssna på lite mer av deras musik och fastade för en låt som hette Sway. Jag dubbelklickade och kände genast igen den. Den här är ju med i The Sims! tänkte jag, och var påväg att börja sjunga med de ord jag är van att höra. Det känns konstigt, för jag kan den ju i princip texten på "Simska" och nu är det helt plötsligt på Engelska istället.

Livet har sina små stunder ändå.



// Lisa - I don't wanna hurt, I don't wanna make you sway


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0