Om konsten att spendera en hel dag med att göra ingenting

På torsdagar slutar jag tidigare än alla andra dagar. Är hemma runt halv ett. Trots detta faktum så har jag inte hunnit göra ens en hundradel av allt jag tänkte göra. Har kollat i matteboken litegrann men inte ens så att jag fattar. Ju mer jag reflekterar över det, desto mer tror jag att jag inte ens försöker längre. Det känns inte som förut i alla fall. Det är som att kämparglöden har blivit hälld vatten över och att askan ha kastats ut i snön och legat där i flera år. Jag vet inte om det är försent att hämta tillbaka den. Men å andra sidan vet jag inte ens om jag bryr mig tillräckligt mycket för att gå ut och hämta den igen.

// Lisa - But you're looking through me like I wasn't here at all.

Kommentarer
Postat av: Rebecka Vigren

Gah, superfin metafor <3

2010-12-02 @ 21:11:30
URL: http://rebeckav.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0