Does he know where Bin Laden is? That would be a huge promotion for me.

Denna söndagkväll blev det att jag såg på film. Precis som vanligt då.

The Kingdom handlade om fyra amerikanska FBI agenter (Jamie Foxx, Jennifer Garner, den homofobiska grannen i American Beauty [aka Chris Cooper] och den där mannen som ska adoptera Juno's barn i filmen med samma namn) som åker till Saudiarabien för att leta reda på förövaren till ett bombattentat som har mördat civila amerikaner.

Jag älskar introt som var fullt med bakrundsfakta, och jag älskar kameravinkeln, väldigt tätt inpå karaktärerna, vilket jag tycker bidrar till att allt känns verkligare. Det är riktigt hemskt vad avskyvärt grymma människor kan vara. Filmen som helhet var gripande och bra.



// Lisa - We call that a babysitter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0