Lunch is for wimps

Den här helgen gav jag upp min "plugga-hela-helgen" taktik och umgicks med Jessica både fredag och lördag kväll istället. På lördagen kom vi på att vi kunde koppla Håkans bärbara dator till min älsklings tv, så min Mancave blev fullbordad. När toan är klar här uppe är vi officiellt oövervinnerliga.
Vi han se dessa filmer iallafall:

Fredag:
* Wall Street (Jag blev besviken, eftersom den var inte ens i närhet så bra som jag trodde att den skulle vara. Jag har lite problem att ta Charlie Sheen seriöst, men å andra sidan så är Michael Douglas ganska häftig. Jag har alldeles för lite koll på ekonomi för att riktigt kunna uppskatta den här filmen)
* Case 39 (En skräckfilm med Renée Zellweger. Ni läste rätt. Renée "Bridget Jones" Zellweger. Hon adopterar en unge, som höll på att bli stekt i en ugn av sina föräldrar)



Lördag:
* Grabben i Graven Bredvid (Jag minns när jag såg den här filmen på bio år 2002 och jag enbart följde med så att jag skulle få äta biopopcorn. Då tyckte jag att den var riktigt dålig (jag var ju förtusan bara 10 år) men den har växt på mig lite. Dock är Michael Nyqvist lika ful som alltid. Något pinsam, men ganska söt film)
* Law Abiding Citizen (Gerard Butler som mannen vars familj blir slaktade av en galning, som inte åker in i fängelse och därför ska Butler hämnas lite på rättsystemet. Riktigt bra, och smart film)
* Halloween 2 (Rob Zombie versionen. Helt seriöst. Jag har knappt någon respekt för Michael Myers i dom gamla filmerna, men han är ändå Michael Myers och man får ta han för den han är. Men snälla. Han ska inte kunna prata. Han ska inte se ut som en uteliggare. Dr. Loomis ska inte vara en enda stor pengahungrig ego maskin. ALLT ÄR FEL! Och Rob Zombie är dum i huvudet. På riktigt)
* The Thaw (Val Kilmer hittar en mammut full med parasiter och ett gäng ungdomar (bl.a Jimmy från Smallville) åker till Arktis ovetande om vad dom kommer råka ut för. Helt okej skräckfilm. Dock fick jag lite panik när krypen åkte in under huden på folk)



Nu måste jag plugga matte. Men jag vill verkligen inte. För jag fattar ingenting.

// Lisa - Are you a giant? Can we be friends?

Kommentarer
Postat av: Dex

mmmm, usbfilm på tvn dräggel

Herrege, vad minimalt med filmer vi har sett (om man jämnför med hur det brukar vara) ^^ haha

Det får vi ta igen någon dag! <3

2010-01-31 @ 15:21:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0