You do know what you are drinking is meant for eye surgery?

Awesome!

Jag och Jessica for på bio igår, trots att jag kände mig riktigt krasslig, men det är bara att inse det: INGET ska få stoppa mig från att gå på bio. Vi gjorde något historiskt för oss, såg två filmer på en kväll och vi kom fram till att det här var minsann något vi borde göra flera gånger. Så otroligt värt.

Först såg vi på Avatar och den var mycket bättre än vad jag hade förväntat mig. Wow är att bra ord att beskriva den med. Otroligt vackra miljöer, Na'vi varelserna var äckligt välgjorda och om Pandora verkligen skulle finnas på riktigt skulle jag nog vilja bo där (om det inte vore så att det fanns så mycket äckliga insekter överallt). Sam Worthington i huvudrollen som den rullstolsbundna föredetta marinsoldaten Jack Sully var riktigt övertygande och jag har kommit fram till att jag gillar verkligen Sigourney Weaver, som spelade den genomgoda biologen Grace. Avatar kändes som ett mellanting mellan Tarzan och Pocahontas. Men jävligt mycket bättre.



Nästa film blev Sherlock Holmes med Robert (As-Het) Downey Jr. i huvudrollen och Jude Law som hans sidekick Watson. Den här filmen hade jag riktigt höga förväntningar på, inte för att jag är något stort Sherlock Holmes fans, utan det är snarare så att jag inte har någon djupare rotat relation till Holmes. Har aldrig läst en bok eller sett en film om han (om inte Disneys version Mästerdektektiven Basil Mus gills, haha) så det här blev en helt ny start för mig. Därför tyckte jag också att den var helt sjukt bra. HELT SJUKT BRA. Jag skrattade ganska mycket kan jag säga. Holmes och Watson är ett perfekt radarpar, de kompletterar varandra. Awesome är ett bra ord att beskriva den här filmen <3



// Lisa - No girl wants to marry a doctor who can't tell if a man's dead or not.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0