You look like a radioactive tampon

Den här helgen har varit riktigt mysig. Det finns få saker som slår det där lilla och vanliga.

Fredag:
Jessica kom hem till mig på kvällen, vi bläddrade i skolkatalogen, kollade bilder från Thailand och såg på The Box med Cameron Diaz. Den var faktiskt riktigt bra, trots att jag har stora problem med henne. Men inte undra på att filmen var lite psykande med tanke på att regissören har gjort Donnie Darko också.



Lördag:
Vi låg i soffan hela dagen och såg på Winx Club (tusan vad bra det är egentligen, haha) sen på kvällens såg vi lite film

* The Lovely Bones (Peter Jackson [Sagan om ringen triologin] har regisserat den här filmen om en flicka som blir mördad och hur hon vakar över sin familj och mördare. Tragisk film, men riktigt vackra landskap. Sen var det ett stort plus att Mark Wahlberg [Max Payne] spelade pappan.)
* Brothers (Tobey Maguire åker iväg för att kriga i Afganistan, men han befaras vara död och hans fru (Natalie Portman) börjar umgås med hans struliga bror (Jake Gyllenhaal). Sorglig historia, men Tobey Magurie är ett stort babyface, så det förstörde litegrann)
* Moon (En kille jobbar på månen med att kolla en massa maskiner som "skördar" helium-3 (som skickas tillbaka till jorden och används som bränsle). Han är den enda arbetaren på månstationen, har varit däruppe i snart 3 år, och efter en olycka börjar saker bli riktigt skumma. Sjukt bra film, älskar sådana här filmer med få skådespelare och litet utrymme. Sen att Kevin Spacey spelade robot var ganska intressant också)
* Dread (Ett par högskoleelever gör ett experiment om rädsla. Underhållande, men inte ens lite läskig)



Söndag:
Idag har jag sett på Gossip Girl (avsnitten jag missade när jag var i Thailand) och varit i kyrkan på rock gudstjänst. Det var super kul, fan vad Gray Cat Association var duktiga! Sen fick vi tacos också, det var inte fy skam.

Nu ska jag se på Stolthet och Fördom <3

// Lisa - Are you hungry?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0