There's a moment, there's always a moment, "I can do this, I can give into this, or I can resist it", and I don't know when your moment was, but I bet you there was one


Idag har jag bara legat och degat utomhus (!!) och läst Cinema. Otroligt varmt var det, till och med så varmt att inte ens jag kunde hålla mig inomhus. Ikväll har det blivit lite film.

* Charlie Wilson's War (Jag älskar Tom Hanks. Jag beundrar honom djupt. I denna film så spelade han mot bl.a Julia Roberts [som jag har liiite problem med] och Philip Seymour Hoffman [<3]. Handlar om den amerikanska kongressmannen Charlie Wilson som under 80-talet hjälpte Afghanistans befolkning att jaga iväg de Sovjetiska trupperna ur Afghanistan. Riktigt bra)
* Closer (Fyra främlingar [Jude Law, Clive Owen, Julia Roberts och Natalie Portman] möts och upptäcker hur svekfulla de egentligen är kapabla att vara. Brutalt ärlig film och jävligt vacker skådespeleri utan onödig stämningsmusik. Sjukt jävla bra)



Dagens låt:
Damien Rice - The Blower's Daughter

// Lisa - Where is this love? I can't see it, I can't touch it. I can't feel it. I can hear it. I can hear some words, but I can't do anything with your easy words.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0