2011

De sista timmarna på detta år är snart över.

Året 2011 var året då jag såg Handbolls-SM live utan att fatta speciellt mycket, då jag fick uppleva våren i vackra Paris, då jag insåg att ärlighet verkligen varar längst och det var även året då jag tog studenten och därmed blev arbetslös.

I början av året såg jag Oscarsgalan för första gången på rätt sändningstid (mitt i natten) och jag och Jessica hade taggat med att se de flesta filmer som var nominerade i de största kategorierna. Jag stack även iväg till London och såg otroligt fantastiska Maroon 5 live vilket var en lycka jag levde på otroligt länge. Jag kämpade som vanligt på med matten men all motivation hade försvunnit någonstans. Glad var jag ändå.

Becka fyllde 18 år och blev därmed myndig. Hon lyckades även med konststycket att ta körkortet och jag var stolt som tusan. Till min födelsedag fick jag världens chock då en hel hög med underbara människor hade fixat en överraskningsfest till mig. Jag har nog aldrig vetat så lite om något så stort.

Fina NV3b stack till Schweiz, och närmare bestämt Genève, för vår efterlängtade klassresa. Det blev besök i chokladfabrik, föreläsning på CERN och bråk med B(l)uffalo Grill. Skolan blev som den blev, men studenten var en fantastiskt fin och otroligt hektisk dag. Hela sista veckan försvann så fort att jag inte hann hänga med, allt kom upp några dagar senare när jag hade tid att reflektera. Jag lärde mig att man kan inte enbart överleva på luft och Linkin Park.

Hela sommaren var ute efter mig. Den hade bestämt sig för att inte bli den bästa hittills, men trots mass jobb, en enda båttur och lite badning var det kul ändå. Det blev sena nätter med fina vänner och en och annan jordgubbe. Jag knarkade sönder P3, och när Anders Breivik gjorde sitt vendetta på Utöya fick det oss andra att komma lite närmre varandra. Världen blev skrämmande.

I slutet av augusti började många skolan igen, jag själv hade ingen skola att gå till utan spenderade tid på ICA och med näsan i körkortsboken. Att ta ett sabbatsår var det många som avrådde mig ifrån, men det var det absolut bästa för mig att göra. Det fick mig att utforska vad jag egentligen vill med mitt liv, vad jag tycker är viktigt och vilka jag inte har ett behov av.

Körkortet är inte tagit än men jag bokade en volontärresa till Indien i början av januari för att jag ville testa något annat. Jag är stolt över mig själv det här året och jag hoppas på året 2012.

Årets bästa händelse:
Studentveckorna är ingenting jag kommer att glömma i första taget.
Årets värsta händelse: Utöya fick mig att önska mer kärlek till världen
Årets bästa bio: Kostymdraman är verkligen något jag aldrig blir less på, och Jane Eyre fick mig inte bara att förundras över hur vackert allt är, jag fick även upp ögonen för otroligt talangfulle Michael Fassbender.
Bästa filmen jag sett i år: The Piano fick mig bara att vilja kunna spela piano, The Bridges Over Madison County gjorde att jag slutade andas och The Age Of Innocence var helt fantastisk.
Bästa låten jag hört i år: Dött lopp mellan Timbuktus "Resten Av Ditt Liv" och Gotyes "Somebody That I Used To Know". Har knarkat sönder dessa låtar men blir aldrig less.
Bästa boken jag läst i år: Läste om Sagan Om Valhalla-triologin och återupptäckte hur sjukt bra Johanne Hildebrandt skriver.
Bästa TV-serien jag sett i år: House säsong 6 fick mig att gråta sönder, skratta som aldrig förr och gapa framför TV:n. Entourage har jag även plöjt mig igenom och då fick jag återse ett kärt gammal ansikte i William Fichtner.
Årets besattheter: iPhonen har varit vid min sida i princip varenda vaken sekund.



// Lisa - Tack kära år som går.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0