The old dreams were good dreams; they didn't work out, but I'm glad I had them

Söndagskvällen har spenderats med glöggmys och film:

* Eat Pray Love - Lyckan, Kärleken och Meningen med livet
Om vi ignorerar den otroligt töntiga svenska titeln kan jag ju säga att den här filmen var fantastiskt fin. Julia Roberts spelar en kvinna som inser att hon inte mår bra i sitt äktenskap och reser till Italien för att få aptit på livet igen, till Indien för att finna balans och till Bali för att älska igen. Javier Bardem var stört charmig och allt var bara så fint.



* The Bridges of Madison County - Broarna i Madison County
Åh gud. Ibland ser jag filmer som helt tar musten ur mig. Sådana där filmer där jag bokstavligt talat måste pausa bara för att andas. Det här var precis en sådan här film. FY VAD BRA DEN VAR! Sinnesjukt. Clintan stod mest och kramades genom hela filmen. Jag satt mest i fosterställning och grät.



// Lisa - I don't want to need you, 'cause I can't have you.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0