If you never do anything, you never become anyone

Såhär har min helg sett ut.

Fredag:
Jag försov mig så att jag missade skolan. Dexter (aka Jessicuuus) kom hem till mig och vi åkte till Ullånger för att hämta min älskade balklänning som kom med posten. Ihhhh. Jag är så glad. För att den är så vacker. Jag kommer lugnt att gifta mig med den så fort det blir lagligt att gifta sig med kläder (prioritering nummer ett att legalisera när jag blir världsdiktator). Sen låste vi in oss i min Mancave där vi såg lite film.

* An Education (Carey Mulligan [Never Let Me Go, Kitty i Pride and Prejudice] lever ett tråkigt liv i 60-talets London. En dag träffar hon David [Peter Saarsgard, Flightplan] som är dubbelt så gammal som henne och låter henne leva ett liv hon bara kunde drömma om innan. As fin film. Sjukt vackert)
* Let Me In (Den amerikanska nyinspelningen av svenska vampyrfilmen Låt Den Rätte Komma In. Den var väl bra, men jag föredrar svenska versionen då jag tycker att den var mörkare)
* Stone (Robert De Niro spelar en övervakare på ett fängelse där en intern [spelad av Edward Norton] och hans fru [spelad av Milla Jovovich] rör om hans liv. Riktigt bra film, dock knepig bitvis)



Lördag:
Helt otroligt gick vi ut ett tag men sen var allt som vanligt igen då vi såg mer film.

* King Kong (Jag hade sjukt, sjuuukt låga förväntningar på denna film och måste medge att jag blev väldigt positiv överraskad. Naomi Watts spelade en kämpande skådespelare som följer med en lite galen regissör[Jack Black] och en lite egen manusskrivare [Adrien Brody aka världens största näsa] för att filma en film på en båt. Men istället åker de till en ö där en viss gigantisk apa finns. Slutet var lite överdrivet konstigt, men i överlag var filmen jävligt bra]
* The Company Men (Filmen kretsar kring tre män som jobbar på samma varvsföretag [Ben Affleck, Chris Cooper och Tommy Lee Jones]. Företaget sparkar folk eftersom och deras kamp för att hålla upp den perfekta fasaden blir svårare och svårare. Kevin Costner [<3] var också med på ett hörn som sneaky byggarbetare. Intressant film om hur jobb, eller framförallt brist på jobb, påverkar oss)
* The Devil's Own - En Fiende Ibland Oss (Brad Pitt spelade en IRA-terrorist som flyttar till USA efter en misslyckad stöt. Han får bo hos en polis [Spelad av Harrison Ford] som anar ugglor i mossen hos den nyanlände. Väldigt seg film, det var bara helt okej. Med en punkt. Inte mer)
* Survival of the Dead (Zombie-film där ett perfekt headshot mitt emellan ögonen var mer regel än undantag. Sämsta Zombisar jag någonsin sett. Segare än vanligt. Sjukt)



Söndag:
Vaknade halv fyra och har inte gjort speciellt mycket vettigt sen dess. Lisa Miskovsky har släppt nytt album och jag har spenderat lite tid att lyssna på det. Annorlunda från det hon gjort förut, och inte helt i min smak. Man aja. You can't always get what you want.

// Lisa - You have to invite me in


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0