Hey, you know what's scarier than not believing in God? Believing in him. I mean, really believing in him. It's a fucking terrifying thought

I helgen har jag haft för mig sånt här:

Fredag:
IKEA på dagen och på kvällen kom ett stycke Dexter hem till mig och vi såg lite film:

* The Three Musketeers (Ja, jag ville bara se den eftersom jag såg The Man in the Iron Mask förra helgen. Och den här var inte ens en tiondel så bra. Kan ha mycket att göra med faktumet att Charlie Sheen var en av musketörerna. Så allt blev ärke-oseriöst. Beckas älskling Kiefer Sutherland sa inte GODDAMMIT en enda gång och Beas älskling Tim Curry var, trots att det tar emot att säga det, lugnt skönast i hela filmen)
* Den Lilla Sjöjungfrun (Jessica tvingade mig. Och hon sjöng med i alla låtar. Jag stirrade skeptiskt på henne under hela filmen. Och kommentaren om att "Erik är lugnt den snyggaste Disneykillen!" kommer jag inte att glömma i första taget)



Lördag:
Jessica gick och jobbade och jag fick sovmorgon (till ett). (Det är bara att inse att jag skulle bli världens bästa hemmafru) Vi lagade lite mat, var lite fyllechaffis, sjöng högt i bilen till de töntigaste låtarna ni kan tänka er, dampade loss på att Eric Saade vann melodifestivalen och såg en (!) film.

* Stigmata (Jag har länge mobbat sönder Jessica för att hon hade "köpt" denna film från 1999 om en kvinna som får samma sår som Jesus fick på korset. Fick äta upp allting då jag såg att Gabriel Byrne [The Usual Suspects, The Man in the Iron Mask] spelade en av huvudrollerna. Tänkte att jag skulle ge den en chans. Och den var faktiskt riktigt bra. Spännande och intressant. Lite lol, men ändå)



Söndag:
Jahapp, då var det söndag än en gång. Inte vilken söndag som helst, utan sista söndagen på lovet. Alltid fylld med ångest. Malin kom och hämtade mig innan två och vi ilade iväg till stan för att göra lite bus hos Julia (för er som inte vet vad det handlar om så får ni veta imorgon). Kom precis hem till Bröllopsfotografen som gick på fyran ikväll. Historien var väldigt söt, men både klippningen och musiken var väldigt knepig bitvis.



// Lisa - All for one. And more for me.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0