You've got no imagination. You couldn't even decide what to do with all that money, so you had to buy what everybody else wanted

Helgen har spenderats med ett stycke Dexter (aka Jessica, Jessicus, tönt, sötjävel m.m. Kärt barn har många namn) och vi har haft för oss sånt här:

Fredag:
Jessica var som vanligt sen när jag kom med bussen (den här gången var det mitt fel eftersom jag sagt fel tid, men ändå). Vi handlade mat, åt "lunch", snackade skit, och såg lite film.

* Against All Odds (Jeff Bridges spelade en före detta american footballsspelare som letar rätt på en jävligt ung James Woods fru. Ni kan ju gissa tre gånger om de blev kära? Och den stora anledningen till varför jag ville se denna film var för låten med samma namn. Filmen i sig var ganska bra, men huvdrollstjejen var helt dum i huvudet. Så sjukt irriterande karaktär var det längesedan jag såg)
* Season of the Witch (Nicolas Cage spelade en korsriddare som överger armen då han tycker att mördade av oskyldiga är fel. Istället blir han fängslad, men om han tar en påstådd häxa till ett kloster blir han fri. Ganska härlig film, men storyn hade vissa för stora hål i sig)
* Joy Ride (Två bröder och en tjej råkar ut för en galen lastbilschaufför. Faktiskt riktigt bra, saknar sådana här skräckfilmer)



Lördag:
Pappa fyllde år så jag lagade gourmetmiddag (eller mer stekte kött med pommes frites) och vi blev bjudna på tårta hemma hos Jessica. Månen var ärkestor och vi såg lite film.

* Joy Ride 2: Dead Ahead (Den här gången var det två par som tillsammans råkade ut för samma lastbilschaufför som i förra filmen. Dock var hans motivation helt uppfuckad nu, inte ens LITE logisk. Kändes som att de ville försöka få in onödiga tortyrscener bara för att)
* The Italian Job (Mark Wahlberg försöker tillsammans med ett gäng med bland annat Jason Statham [Crank], Charlize Theron och Seth Green att hämnas på Edward Norton för att han hade snott deras byte från deras senaste rån. Riktigt bra film, älskar verkligen sådana här historier)
* Dead Silence (För att jag och Jessica har tjatat på varandra i flera, flera år om att vi ska se om denna film från skaparen av Saw. För att Donnie Wahlberg är så sjukt bäst. Och för att buktalardockor är så sjukt äckliga)



// Lisa - Guys are crippling themselves for you, lady.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0