I can't imagine what it must feel like to have what you want so close, and it might as well be a million miles away

Igår vaknade jag klockan två, ringde min kära särbo Jessica, skrattade åt faktumet att det inte finns några fler läxor jag måste göra under min gymnasietid och vi bestämde oss för att fira genom att köpa hem mat från Caesars i Ullånger (vilket var en nitlott) och se lite film:

* Beauty Shop (Queen Latifah spelar Gina, en frisör som jobbar hos den otroligt dryge, långhåriga och tyskbrytande Kevin Bacon men en dag får hon nog och hon bestämmer sig för att köpa en egen frisörsalong där det skvallras och livet ter sig ganska enkelt. Väldigt söt film, och den får mig att önska att jag var lite mera ghetto)
* The Book OF Eli (Denzel Washington vandrar runt i en post-apokalyptiskt framtid där jorden är snustorr och rånargäng överfaller alla de ser. Gary Oldman letar efter en väldigt värdefull bok och Mila Kunis [Black Swan, That's 70's Show] spelade med på ett hörn. En genomgående fantastisk känsla tack vare ljussättningen. Regissören verkar vilja att vi ska ifrågasätta vårt nuvarande levnadssätt)
* Lost Highway (Efter att Jessica bläddrade igenom denna film sist vi umgicks och vi båda skrek åt världen äckligaste gubbe bestämde vi oss för att se hela filmen den här gången. Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara den här filmen, men vi kan ju säga att den börjar med att ett par blir terroriserade av videoband som är filmer av deras hus. Sedan går allt överstyr och hela filmen är helt sjukt jävla ologisk. Jag hatar den. JAG HATAR DEN! Så jävla dålig film var det längesedan jag såg. Ingenting var vettigt överhuvudtaget. Jag ger er ett råd: Se den för fan inte!)



// Lisa - You got some man lipstick in that bag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0