Okay, The Scarlet Letter. To me, the A stands for asshole. Both Hester and Dimmesdale fall in love. Love is for asshole. So they are assholes being chased by assholes because they are assholes


Den här helgen har spenderats med sådant här.

Fredag:
Körde på körskolan, åt lunch med Anton och hade tacokväll tillsammans med Marre och Becka. Efter att vi skjutsat Marre till Ullånger samt sjungit högt till Don't Cha i bilen såg vi Crazy, Stupid, Love som var riktigt söt.



Lördag:
Jag och Becka tog bilen in till stan för att gå på öppet hus på Nolaskolan. Jag hörde på ICs föreläsningar hela dagen och blev såpass övertygad att jag funderar på att gå om gymnasiet bara för att gå IC istället, hehe. Träffade även två gamla NV3b:are vilket var fint.



Väl hemma blev det film och kebab med Dexter.

* Contact (Har velat se den här filmen ända sedan min besatthet av William Fichtner började i åttan. Fick den i födelsedagspresent i år och såg den nu. Jodie Foster spelar en forskare som jobbar med att försöka höra i rymden efter utomjordiskt liv, Matthew Mcconaughey spelar teologen som blir kär och David Morse [Tritter från House, som jag btw hatar mer än strumpor] är hennes pappa. Riktigt, riktigt bra film. En perfekt blandning av äventyrlig och filosofisk)
* Meet Joe Black (Anthony Hopkins spelar mannen som får besök av Döden [spelad av Brad Pitt] som vill lära sig mer om livet. Sjukt vacker film<3)



Söndag:
Åt frukost till den otroligt gulliga filmen Spirited Away, gick på skyltsöndagen där Jeltsje Hofstra som vanligt sålde världens godaste blåbärschokladpraliner och jag har även sett veckans avsnitt av Gossip Girl, Downton Abbey samt Pan Am.



// Lisa - I can't believe you people. I come for you, and you want to stay, I let you stay and you want to go.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0