I promise not to steal anything if you promise not to rape me

Har tillbringat några fina dagar hemma hos min kära särbo (aka Dexter, Jessicus, ja ni vet).
 
Måndag:
Lagade pannkakor till mig och Jessica, gick på måndagsbion på Folkan (som fina Filmstudion U fixade, deras säsongsavslutning) och sen blev vi bjudna på fika hemma hos Daniel.
 
* 50/50 (Joseph Gordon-Levitt spelar Adam som är en sådan person som alla styr med. Han vågar aldrig säga ifrån och när han får reda på att han har cancer ställs hans liv på ända. Väldigt fin film som jag anser lyckades bra med blandning humor/allvarligt. Jag gillar också verkligen Seth Rogen som spelar hans douchiga kompis och sen har Anna Kendrick [Up In the Air] seglat upp på min top 5 skådespelerskor jag gillar.
* The Chernobyl Diaries (Ett gäng ungdomar reser runt i Europa och roar sig. Sen hamnar de såklart på någon "extrem turisttur" till Chernobyl och allt spårar. Helt okej, men inget speciellt)
 
 
Tisdag:
Sov länge, degade i soffan med en hemsk dokumentär om HIV, gjorde kycklingsallad till middag, skrattade till Greveholm och såg lite film:
 
* Seeking a Friend For the End of the World (Ni som känner mig vet hur stor min kärlek är till Keira Knightley är. Så det klart att jag har varit jättetaggad på den här filmen. Steve Carell spelar Dodge, en man som blir lämnad av sin fru då världens befolkning får reda på att jorden ska gå under i en asteroidkrock. Dodge bestämmer då att han ska bila till sin "high school sweetheart" och påvägen blir han joinad av sin granne [aka Knightley]. Sjukt jävla underbar film <3 Gud, tänk inte. Se den så fort ni kan!)
* Cosmopolis (Var ett tag sedan jag såg en sådan här annorlunda film. Man får följa miljardären Eric [spelas av vår alldeles egna R-Patz, aka Robert "Edward" Pattison) när han driver genom New York i sin limousin och träffar diverse människor. Filmen i sig tyckte jag inte var speciellt bra, men vissa dialogscener var så otroligt vältalig. Alla pratade runt i en cirkel utan slut. Galet)
* Abraham Lincoln: Vampire Hunter (Jag minns när nyheten kom att de skulle göras en sådan här film. Hur mycket jag skrattade åt att folk ens har tänkt tanken på att göra en sådan film [och att jag senare fick reda på att det tydligen var en bok också]. Slutresultatet var väl som väntat, bitvis väldigt pajigt med töntiga 3D-effekter. Men åh andra sidan var den rätt så underhållande. Kul att mitt hatobjekt Rufus Sewell [Jasper från The Holiday] var med på ett hörn. Tyckte även om Dominic Cooper [aka Sky i Mamma Mia!] lite för mycket för mitt eget bästa.
 
 
// Lisa - No one wants to fuck me. I look like Voldemort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0