What trouble we take to make them like us when we like them

Spenderade kvällen tillsammans med ex-grannen Becka och såg lite film:

* Becoming Jane (Anne Hathaway ger liv i Jane Austens värld innan hon skriver de underbara böcker hon blev så känd för. Lite vackra scener, lite olycklig kärlek i James McAvoy och lite flirtar med Stolthet och Fördom. Vad kan det bli utom fantastiskt?)
* Troja (Den gamla goda filmen jag tvingade alla jag kände att se under mina sena mellanstadieår med en patetisk Orlando Bloom som Paris av Troja, killen som förstör för hela Troja då han förför Sköna Helena och får henne att överge sin man och därför fixar krig med hela Grekland. Det är mycket slagsmål, grabbighet och guldskimmer. Brad Pitt som en hjärtfull Akilles och Sean Bean som Odysseus, mannen med idén kring hästen ger ett fint persongalleri till den otroligt långa filmen. Den kommer alltid ha en stor plats i mitt hjärta)



// Lisa - My characters shall have, after a little trouble, all that they desire.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0