Om konsten att tappa tron för mänskligheten

Det var först igår jag såg filmen på Sverigedemokraterna som bråkade med Soran Ismail en sen sommarkväll för två år sedan. Jag ville kräkas. Jag blev så förbannat arg. Hade inte kraft att samla mig för att orka bearbeta det. 
 
Jag blev förbannat arg på att det är människor som dessa som har fått tillåtelse av svenska folket att sitta i Sveriges riksdag. Att människor som dessa är med och bestämmer över Sveriges framtid. Jag hoppas verkligen att Sverige tänker till i nästa val. Att folk tänker på hur medmänskliga de vill vara. För även om de här är "bara tre killar" så är det de här "killarna" bara toppen av isberget. Ingen slump.
 
Har ni inte sett videon är den här.
Tycker ni ska läsa det Soran skrivit här
Och Michaela Fornis fina text om en annan gång.
 
Ta hand om varandra. Det är så mycket finare med kärlek och hyllning än hat och missunnsamhet.
 
// Lisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0