What did I do to deserve this?

Har spenderat två fina dagar hemma hos Dexter för att talk some shit och se lite film:
 
Måndag:
* Moonrise Kingdom (Wes Andersons senaste film verkar ha trollbundit en hel värld, men kan väl inte påstå att jag blev alltför tagen. Rätt så fin historia om ett ungt par (en opopulär scout och en tjej som älskar sin kikare) som rymmer tillsammans och får ett helt litet samhälle att leta efter dem. Älskar känslan i filmen, men hade väldigt svårt för det väldigt unga paret som mest störde mig. Barn är inte min starka sida, speciellt inte tungkyssande barn)
* The Possession (En skräckfilm om en familj i skilsmässa, då pappan flyttar till ett nytt hus och ena dottern köper en låda på loppis som börjar spåra då hon öppnar den. Helt okej, men inget speciellt)
 
 
Tisdag:
* Chasing Amy (En serietecknare [spelad av Ben Affleck] faller för en annan serietecknare vid namn Alyssa. Problemet är bara att det visar sig att Alyssa är lesbisk. Kan tyvärr inte säga att jag har mycket till övers för denna film, var längesedan jag mini-spydde så mycket under en tidsperiod av två timmar)
* Anna Karenina (Om en film skulle marknadsföras direkt till mig så ligger Anna Karenina väldigt nära vad slutresultatet skulle bli. Regisserad av Joe Wright [aka MR. Pride and Prejudice], en fantastisk Keira Knightley i huvudrollen [som den egoistiska och lynnig Anna], VANSINNIGT snygg scenografi samt en stor hög med förbjuden kärlek och ångest. Dog skönhetsdöden så bra var den <3)
* Premium Rush (Joseph Gordon-Levitt cyklade runt på Manhattans gator för att leverera ett kuvert som inte var alltför lätt att få fram. Vanlig actionfilm med ovanliga jaktscener [bil var utbytt till cykel]. I överlag var det en sevärd film)
 
 
// Lisa - I hope the roof flies off and I get sucked up into space.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0