Now would you please stop raining on me!

 Mellan alla modevisningar och frozen yoghurts i New York hann jag och Anton också gå och se på tre biofilmer:
 
* Identity Thief (Sandy [spelad av den otroligt rolige Jason Bateman, från Horrible Bosses] är en helt vanlig man som kämpar på med sitt jobb, sin familj och sina barn. En dag upptäcker han att hans kreditkort har blivit spärrat och han inser att någon har stulit hans identitet. Eftersom polisen inte kan hjälpa honom ger han sig ut på en jakt efter kvinnan [spelad av Melissa McCarthy, Bridesmaids] som låtsas vara honom. Otroligt rolig film med väldigt mycket hjärta)
* Side Effects (Rooney Mara [aka Lisbet Salander i The Girl with the Dragon Tattoo] spelar en deprimerad kvinna som börjar gå i sömnen efter att hon äter en ny medicin. Allt slutar i en otroligt mörk nedåtspiral av psykiska sjukdomar, tvivel och maktlöshet i ett system som vi själva har skapat. Blev väldigt imponerad av Catherine Zeta-Jones skådespeleri faktiskt [trodde aldrig jag skulle skriva den meningen])
* Beautiful Creatures (Ända sedan Twilight kom på bio för några år sedan har det bokstavligt talat kryllat av liknande historier. I denna möter vi Ethan, som bor i en amerikansk småstad och längtar bort. En dag börjar Lena i hans klass, en tjej som visar sig vara mer komplicerad än han hade kunnat ana. Magi, häxor och gamla förbannelser blir hans vardag. Helt okej film, men inget jag lär se om. Jeremy Irons [aka Scar i den engelska
versionen av Lejonkungen <3] gjorde hela filmen för mig. Dock var den fortfarande bättre än Twilight)
 
 
// Lisa - There's a new world mama. It ain't all dark, and it ain't all light, and it ain't all ours.
 
 

Kommentarer
Postat av: olivia

hoppas att du fått fin upplysning nu, efter NY-visiterna! Välkommen till klubben! (syftar på din kommentar på min bloggeliblogg efter att jag var där) :)

Svar: Tack så mycket, har definitivt fått mersmak på den staden nu :) hihi
Lisa-Marie Sundin

2013-02-25 @ 21:24:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0