I know all about dick and balls! I partied with Robert Downey Jr. before he got sober, when he was really fucked up and a lot of fun

 
 
Har tillbringat början av denna vecka hemma hos Dexter och vi har roat oss med lite film:
 
* A Royal Affair (Ni som följer den här bloggen någålunda bra vet att bara taglinen "förbjuden kärlek" gör att jag genast blir intresserad av en film/tv-serie/bok/IKEA-katalog. Handlar om kärlekshistorian mellan drottning Caroline Mathilde och den danska kung Kristians livläkare; Johann Struensee [spelad av Danmarks version av Mikael Persbrandt; Mads Mikkelsen]. Så. Vansinnigt. Fin. Film)
* On the Road (En film som baseras på en bok, speciellt en kultbok, är lätt att bli lite vimsig. En uppväxthistoria i 40-talets New York där några vänner går från ungdomar till vuxna. Väldigt vimsig, men bitvis gripande. Kristen Stewart sög. Som vanligt då)
* House at the End of the Street (Jennifer Lawrence [aka Katniss från The Hunger Games] flyttar och blir granne med ett hus där ett föräldrapar blev mördade  av sin 13-åriga dotter för några år sedan. Konstiga saker börja hända. Klassisk skräckstory som faktiskt höll hela vägen)
 
 
* Rain Man (Jag hatar verkligen Tom Cruise. Jag bara gör det. Även i den här otroligt varma filmen, som jag har lyckats undvika tills nu. Charlie [Cruise] får reda på att han har en bror efter att hans pappa har dött. Brodern [spelat av Dustin Hoffman] är en så kallad savant, en person med en otrolig talang [här för nummer] men med en väldigt liten social kapacitet. Eftersom hans bror har ärvt alla pengar "kidnappar" Charlie honom och åker på en bilresa genom USA. En otroligt fin och väldigt varm film)
* Larry Crowne (Tom Hanks spelar Larry Crowne, en man som blir sparkad från sitt jobb på en stormarknad eftersom han inte har någon högskoleutbildning. Han bestämmer sig för att börja community collage, något som han aldrig gjort förut, och möter där många vänner samt en oinspirerad lärare [spelad av Julia Roberts])
* Wrong Turn (Det finns ett x antal skräckfilmer som har format mig och Jessica, Wrong Turn är en av dem. Några ungdomar [bl. a Desmond Harrington, aka Quinn från Dexter och Emmanuelle Chriqui, aka Sloan från Entourage] fastnar med bilen mitt ute i skogen, och sakta börjar de inse att de inte är ensamma. Min absoluta favoritskräckgenre, ungdomar-i-skogen-blir-mördade)
 
 
* Magic Mike (Channing Tatum spelar, i princip, sig själv i denna film om en manlig strippa [Tatum] som hjälper en ny kille att komma in i branschen. Bitvis pinsam (snela, det här klippet fick mig att skrika "DANSA DÅ FÖR HELVETE!!!"), bitvis tragisk (no surprise att strippa, droger och krossade drömmar går ihop) och bitvis väldigt rolig. I överlag helt klart underhållande, i alla fall om man gillar att se halvnakna män dansa)
* 21 Jump Street (Två nyutexaminerade poliser, en muskler och en hjärna [Channing Tatum och Jonah Hill] blir satt på undercover mission som high school students. Baserat på tv-serien med samma namn som fick Johnny Depp att slå igenom. Filmen var ganska rolig men jag tror att jag hade uppsakattat den mer om jag faktiskt hade sett serien)
 
 
 
// Lisa - Can you repeat it because I can't believe my fucking ears.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0