Innan dig var allting tyst

Spenderade kvällen (läs: natten) med att obsessa lite över Benedict Cumberbatch:

* Small Island (En BBC-producerad miniserie [herregud har de NÅGONSIN producerat något dåligt?] om rasism, kärlek och plikter under andra världskriget. Historien pendlar mellan Jamaica och England och vi får följa fyra personers liv som vävs samman under denna svåra tid. Jag fick gåshud 12 minuter in i serien och var tvungen att pausa ett flertal gånger för att hämta andan [som till exempel under den här scenen, ville avlida]. Britter, ni vet verkligen hur ni ska fånga mitt intresse)
 
 
* Tinker Tailor Soldier Spy (Såg den för första gången för nästan ett år sedan [då jag har ett klart minne av att syskonen Vigren inte uppskattade den speciellt mycket]. Är en sådan film jag måste se ensam för att kunna uppskatta den fullt ut och den växte verkligen av att se igen. Spioneri i 70-talets England. En sådan sjuk stämningen genom hela filmen, älskar verkligen den subtila stilen. Kameraarbetet! Skådespelarinsatserna! Slutscenen!! Riktigt, riktigt bra)
 
 
// Lisa - Trust no one. Suspect everyone.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0