Kunde ha satsat en miljon på oss. Som tur va var jag pank

Har nu officiellt sett den första serie från BBC jag inte tyckte var genialisk. Spenderade 5 timmar av mitt liv med att gråtskratta åt hur otroligt dåligt The Last Enemy var (dock med en väldigt duktig Benedict Cumberbatch i huvudrollen). Maken till sämre manusarbete var det längesedan jag snubblade över.
 
Stephen (Cumberbatch), en socialt awkward matematikern, flyger hem till England för att gå på sin brors begravning och blir övertalat att hjälpa till med den brittiska regeringens senaste övervakningssystem som innebär att allas ID-kort hela tiden registrerar exakt allt de gör. Galna konspirationer med en gnutta ångestkärlek brukar ju annars falla mig helt i smaken (snela, ÄLSKAR ju Homeland <3) men satan i gatan vad dåligt The Last Enemy var. Så otroligt töntigt. Början var rent ut sagt hemsk, men den lyckades bli lite bättre mot de sista avsnitten men fortfarande minispydde jag åt nästan allt de sa.
 
 
// Lisa - Det är mycket som man inte vet att man inte vet förens det är försent.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0