Om konsten att spåra totalt med James Spader

Spårade på Amazon.co.uk för någon vecka sedan och fick ett väldigt fint paket förra veckan fyllt med filmer som jag betade av en helt vanlig "plugghelg". Visst ja, deras gemensamma nämnare var att alla innehåller en dos av en genialisk James Spader. Livet <3
 
* Tuff Turf (Varit nära att se den när jag varit i något av mina Robert Dowwney Jr.-koman [är en biroll] men aldrig kommit mig för. High schooldrama från 80-talet är dock aldrig fel. Morgan [Spader] flyttar till en ny skola och råkar genast i bråk med skolans coolingar samt faller för gängledarens brud. Spårar totalt och slutet var hysteriskt. En skön film)
* The Watcher (Keanu Reeves är en seriemördare som mördar ensamstående kvinnor och James Spader är FBI-agenten som, efter år med att ha jobbat på fallet råkar ut för en olycka och drar sig ur. Synd att mördaren inte vill släppa sin bästa fiende. Förvånansvärt kul att se Keanu som psykopat, helt okej thriller)
* White Palace (Max [Spader] sörjer sin bortgångna fru och tror aldrig att han ska bli lycklig igen. Tills han möter den 15 år äldre Nora på en bar [Susan Sarandon] som han faller för. Väldigt söt romantisk film, med en stark kvinnlig karaktär för en gångs skull)
 
 
* The Stickup (En amerikansk småstad upplever ett mystiskt bankrån och ex-polisen John Parker [Spader] blir huvudmisstänkt. En otroligt medioker actionthriller med sjukt dåliga skådespelare [minus Spaders insats då <3] och ett rent ut sagt kasst manus!)
* Jack's Back (Exakt 100 år efter Jack The Rippers mord i London händer samma sak i Los Angeles och en ung doktor [Spader] blir misstänkt. Lägg till lite tvillingar, världens löjligaste twistar [japp, i plural] och otroligt stereotypiska karaktärer. Skrattade mest)
* Shadow of Fear (Harrisson [aka Alaric från Vampire Diaries] förlorar en massa pengar, blir upprörd och gör en hit-and-run vilket får honom att söka hjälp hos sin frus [aka Robin Tunney, Lisbon från The Mentalist] familjevän [Spader] och blir invigd i en klubb som hjälper varandra med deras problem. Rätt interessant historia, men föll platt i slutet)
* Dream Lover (Efter en jobbig skilsmässa möter Ray [Spader] Lena, en kvinna han snabbt faller för. Men är Lena verkligen så ärlig som hon vill få det att verka? Sjukt spännande film som inte var vad jag hade väntat mig. Slutet var helt underbart!)
* Crash (David Cronenberg är en regissör jag börjar uppskatta mer och mer. Är fortfarande en av de få jag känner som tycker att Cosmopolis är riktigt intressant, och jag uppskattade verkligen A Dangerous Method trots att få andra gjorde det. I den här otroligt starka filmen utforskar han relationen mellan bilar, döden och sex på ett sjukt intressant sätt. Spader var frekkin' briljant. Helt sjukt. Att det blev grovhångel med Elias Koteas [ni som har hängt med i några år vet att det är han jag tänker på som "mannen som skjuter House i slutet på säsong två"] gjorde bara att jag dog lite mera)
 
 
 
// Lisa - Insurance? This isn't Connecticut; no one has insurance around here!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0