It's only after we've lost everything that we're free to do anything

Måndag igen och på onsdag börjar skolan. TRÅKIGT säger jag, för ikväll är det inte ens Prison Break p.g.a något konstigt uppehåll. Men, Jessica har varit hos mig sen i Lördags och vi har såklart sett en massa filmer:

Lördag:

* Top Gun (Med Tom Cruise. Varför har jag inte sett denna underbart söta film förut? Väldigt trevlig och ung Tom Cruise)
* The Mummy 3 - Tomb of the Dragon Emperor (Brendan Fraser fajtas med mumier än en gång. Jag och Jessica hade hört nästan bara negativa saker om denna film från vänner, men nu får ni ge er! Den var riktigt bra tycker jag iallafall.
* Låt den rätte komma in (Väldigt bra för att vara en svensk film, men rätt CP och du frågar mig...)
* The Reaping (Galna sekter, störda flickor, döda fiskar... alla nödvändiga ingredienser för en underhållande skräckfilm)
* Over Her Dead Body (Så SJUKT kul. Handlade om en kvinna (Eva Longoria) som dog på sin bröllopsdag och hennes man (söt!) träffar ett medium efter ett år som ska hjälpa honom. Dom blir kära och Longoria hemsöker detta medium. Väldigt mysig film, men slutet var lite grymt)
* Harold and Kumar 2 - Escape from Guantanamo Bay (Sinnessjukt rolig! xD Så extremt störda killar! <3)



Söndag:

* Henry Poole Is Here (Feel good film in my ass! Tragisk i sann The Break-Up känsla, men med lycklig slut)
* Balto (Dubbad tecknad film... det var Jessicas idé! Hade gärna velat se den engelska versionen med Kevin Bacon. Iallafall var det en väldigt söt historia.)
* Fight Club (Nu förstår jag verkligen varför "alla" har sett denna film. Brad Pitt och Edward Norton regerar tillsammans. Så äckligt bra den var, sista scenen var ju bara helt underbart mäktig <3)
* How To Lose Friends and Alienate People (Med den otroliga Simon Pegg. ALLT han gör är underbar skrattlockande. Vill bara gömma han i garderoben och ta ut han när jag är på dåligt humör. As kul film!)
* The Nith Gate (Med Johnny Depp. För lång och för oklar. Underhållande, men definitivt inte bra på minsta sätt)



Mycket trevlig helg! <3

// Lisa - Sorry, I smoked weed with the president and I totally forgot what I was going to say.


Kommentarer
Postat av: Jessica

Balto + Jessica = sant <3 ! höhö.

Vi hade en jättemysig helg ^^



p.s Lost In Austen <3

2009-01-05 @ 18:34:00
URL: http://jecka1337.blogg.se/
Postat av: Anton

Oh, bra idé!

2009-01-05 @ 18:37:47
URL: http://antonhornfeldt.blogg.se/
Postat av: Marre

BALTO 4-EVER!!! <3<3<3<3<3<3 XD

2009-01-06 @ 18:09:35
URL: http://jasinto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0